אוכלים את הלב

אחד הבילויים החביבים עליי עם הקטן, הם בילויי קטיף וטבע למיניהם. אני לא אשת החברה להגנת הטבע (לצערי) ולא ממש מתמצאת בשבילים ומסלולי הליכה, אבל אני חובבת גדולה של ירוק וטבע. חוץ מזה, שיש משהו מקסים בעיניי בלהבין מאיפה מגיע אלינו המזון ומהם שלבי הגלגולים שלו.

השבת, ביקרנו ב"הארטישוק של נועם" שבמושב ניר בנים (ליד אשדוד).

נועם, בן המושב, דור שלישי למשפחת חקלאים, שברשותם גידולי ארטישוקים מזמין את הקהל לחוויה שונה מכל הקטיפים המוכרים ומעניק אפשרות ליהנות, בנוסף לסיור, גם מארוחה כיפית ומפנקת על טהרת, איך לא, הארטישוק!

סיורי הבראנץ' המפנקים האלו מתקיימים בכל שישי שבת, בחודשים פברואר עד אפריל, בכל מזג אוויר (כשיורד גשם או יש בוץ מחולקים מגפי גומי).

אנחנו הגענו למשק בסביבות 10:30, התפנקנו על קפה ועוגת גזר טרייה ובשעה 11:00 הזמין אותנו נועם לסיור (יש סיורים גם ב-13:00 וב-15:00). הסיור, שאורכו שעה וחצי, הוא לא ארוך ולא קשה וכמו שנועם הגדיר אותו במדויק, מיועד "למיטיבי קשב".

העצירה הראשונה הייתה ליד שדה החיטה הירוק. שם פגשנו חיטה ושעורה בצורתם הכי טבעית וקיבלנו הסבר על החיטה המיועדת להאכלת הפרות וגם על ההבדל בין חיטה ושעורה. מי שרצה קטף קצת לעצמו והמשכנו ללכת..

העצירה השנייה הייתה במטע האפרסקים. שם ראינו את הפרחים העתידים לגדול ולהפוך לאפרסקים בשלים ולמדנו מדוע מכוסה המטע ברשת (וזה לא בגלל החרקים).

לאחר האפרסקים המשכנו למטע השזיפים, גם שם פגשנו בפרחים ואפילו ב"עוברי שזיפים" קטנטנים.

ביקרנו בחממה ששימשה פעם לגידול עגבניות ומלפפונים בשיטת ההדליה והיום מגדלים בה פטרוזיליה ועירית (קטפנו קטפנו)

משם, עברנו לכרם הזיתים, גילינו איך מגנים על העצמים מפני זבובי הזית ולמדנו איך יודעים מתי שמן זית הוא איכותי וטוב. ואז הגענו אל שדה הארטישוקים. נועם הסביר על סגולות הארטישוק ועל האמונות המיוחסות לו, נכנס לשדה והדגים קטיף אותנטי ומשובח. הקהל לא יכול לקטוף בעצמו, כי זה מסוכן מידי… אבל כולם טעמו להם ארטישוק חי וכך חזרנו בשביל אל נקודת ההתחלה והותרנו "שביל קליפות ארטישוקים".

הטבע, השמש, הריחות והמידע עשו אותנו רעבים, אז נכנסו לאכול מהבראנץ' המובטח. ואכן – הבראנץ' עשיר ומפנק וכולל מרק ארטישוק, סלט חי המורכב בעיקר מירקות שורש ותפרחות, סלט סלק עם פירות הדר (משובח ביותר), סלט שורשים, קינואה עם ארטישוק, חמין צמחוני, תבשיל ירקות חורף וכמובן – ארטישוק חלוט.

לילדים (וגם למי שרוצה) מוצע אורז עם תירס (שהקטן אהב במיוחד), פסטה ברוטב עגבניות ופסטה עם לבבות ארטישוק.

בנוסף יש לחמים טריים, על השולחנות מוגשים מים צוננים ולימונדה טרייה ובכלל- הכל ערוך כבופה "אכול כיד המלך" והאווירה מזמינה, נעימה ובעיקר- טעים מאוד! עומר אפילו הסכים לטעום לב של ארטישוק וזה כבר הישג לכשעצמו.

היה כיף, מעשיר, טעים וחווייתי ואם אם מחפשים בילוי משפחתי לשבת שכולל גם טבע, גם אווירה כייפית וגם אוכל משובח – זה המקום! רוצים מתכון? בבקשה…

מתכון לפסטה עם לבבות ארטישוק וצנובר

• 100 גר' צנוברים
  • מלח ופלפל לפי הטעם

ההכנה:

מטגנים את הבצל בשמן זית עד להזהבה. מוסיפים שום ואת פרוסות הארטישוק שסוננו במי הלימון. מוסיפים מעט מים ומטגנים על אש קטנה עד שהארטישוק מתחיל להתרכך.

מוסיפים את העגבניות ומבשלים כ-5 דק' נוספות. מוסיפים את הפסטה, הצנוברים והפטרוזיליה ומערבבים קלות. מכסים ל-5 דק' ומגישים חם.