דף הבית » כל הכתבות » עוד כל מיני » עובדות מעניינות » רכב » ברומא תנהגי כרומאית: נסיעת מבחן בהונדה CRV החדשה

ברומא תנהגי כרומאית: נסיעת מבחן בהונדה CRV החדשה

נדמה לי שבשכונה החדשה שאליה עברנו כולם נוהגים על ג'יפים. קטע כזה של שכונות צפוניות בפאתי הכרך כנראה. לכן כשקיבלתי לנסיעת מבחן את ההונדה CRV החדשה, הרגיש לי טבעי לחלוטין לנהוג בה ולהחנות אותה בשכונה, ולא רק.

לאחר סיבובי "איסוף קייטנות/חוגים/חברים" בשכונה, שכללו אפילו חנייה על המדרכה עם וינקרים (ששש אל תגלו, אבל הייתי חייבת פעם אחת בשביל הפוזה), העמסתי את עומר ונסענו צפונה – לחגיגת יום ההולדת שלו אצל הוריי בצפון.

הנסיעה מעולם לא הרגישה לי מהירה יותר. האוטו "החליק" על הכביש. הנסיעה הייתה חלקה, שקטה (עומר ישן שנת ישרים כל הדרך) ואחידה, בלי "קפיצות" מיותרות.

מערכת השמע פיזרה את המוזיקה בצורה אחידה בכל חלקי האוטו, האוטו מרווח מספיק בשביל להתפרס בו ואת עוגת הכדורסל הרגישה לתזוזה הנחתי בלי שום בעיה על הרצפה בחלק הסמוך לנהג והיא לא זזה כל הדרך!

בחזור, העמסנו את תא המטען (ככה זה כשחוזרים מההורים) ומדהים כמה מרווח וכמה מקום היה בו וגם המיזוג היה מדויק ונעים.

יום למחרת, עלינו עם ההונדה הלבנה והיפה לירושלים.

גם בעליות לירושלים הרשימה המהממת בביצועיה ואפילו גררה אינספור שאלות לגבי הרכב מעוברים ושבים. ועם כל הנסיעות האלו (ונסענו מלאא) – תאמינו או לא, מילאתי רק פעם אחת את מיכל הדלק!

היה ממש קשה להחזיר אותה למחרת לחברה. הרגיש לי כל כך טבעי להיכנס איתה לשכונה, להחנות ולנעול אותה עם המפתחות המנצנצים. נו טוב, לפחות הרגשתי ליומיים "רומאית".

והנה הפרטים הטכניים, כפי שהועברו לי מהחברה (לא ציפיתם שאני אתעסק בנתונים טכניים בעצמי, נכון??):

הדגם החדש של ה-CR-V שמוגדר כ-SUV קומפקטי, מוצע לראשונה באירופה עם אפשרות בחירה בין הנעה לשניים או ארבעה גלגלים, ושיפורים הן במנועי הבנזין והן במנועי הדיזל הביאו להפחתה משמעותית של פליטות ה-CO2.

ה-CR-V שעברה שדרוג מקיף עבור השוק האירופאי, מיוצרת במפעל הייצור של הונדה בסווינדון (בריטניה) החל מאוקטובר 2012 ולישראל היא מגיעה בשתי גרסאות: בגרסת מנוע של  2.0 ליטר 4X4 עם תיבת הילוכים אוטומטית ובגרסת מנוע של 2.0 ליטר  2X4, עם תיבת הילוכים ידנית.

הדגם החדש ניתן לזיהוי מיידי כחלק ממשפחת ה-CR-V, אך הוא בעל זהות מיוחדת משלו. הסבכה הקדמית הבולטת עם שלושה פסים רוחביים והפנסים הראשיים השקועים מהווים סימן היכר של ה-CR-V מאז הדור הראשון (2001-1995). תוספות העיצוב לדגם האירופאי כוללות פגוש קדמי חדש, תאורת נסיעה ביום עם פנסי LED מלפנים ופנסי LED אחוריים עם עיצוב תלת ממדי.

בתוך הרכב, מחולק לוח המכשירים למספר שכבות אופקיות שמדגישות את תחושת המרחב. אביזרי הבקרה והשליטה העיקריים מקובצים בהתאם לתפקודם, ומתחלקים ל"אזור ממשק הנהג" מאחורי גלגל ההגה ול"אזור ממשק המידע" במרכז תא הנוסעים.

אורכו של הרכב לא השתנה אך הדגם החדש נמוך ב-25 מ"מ לעומת הדגם היוצא, יחד עם זאת צמח המרחב הפנימי העומד לרשות יושבי הרכב. זהו יישום מוצלח של התפיסה של הונדה "מקסימום לאדם, מינימום למכונה". הוספת מושבים אחוריים קלים לקיפול מאפשרת גם להפוך את ה-CR-V במשיכת ידית מרכב לחמישה נוסעים לרכב רב-שימושי לנשיאת מטען.

מתחת למכסה המנוע של ה-CR-V ימצאו הלקוחות מנוע בנזין 2.0 ליטר i-VTEC או מנוע דיזל 2.2 ליטר i-DTEC (לא ישווק בישראל). שניהם מהווים פיתוחים של המנועים של הדור השלישי של ה-CR-V, אך שניהם זכו לתכנון מחודש רחב היקף שהתמקד בהפחתת פליטות ה-CO2.

המתלה הקדמי מסוג תמוכות מקפרסון והמתלה האחורי מרובה החיבורים כווננו כך שהם מעניקים נוחות נסיעה משופרת ויציבות במהירות גבוהה. הרכב מצויד גם במערכת היגוי כוח חשמלית המתאימה את עצמה לתנועה ולמהירות הנסיעה (MA-EPS), ומשלבת תמרון נוח יחד עם היזון חוזר משופר ותגובה משופרת במהירויות גבוהות יותר. ניתן לקבל את דגמי הבנזין עם הנעה קדמית בלבד, אולם מרבית דגמי ה-CR-V שיימכרו ימשיכו להיות מצוידים במערכת ההנעה 4×4 חדשה "בזמן אמת" של הונדה, שמגיעה כעת עם בקרה אלקטרונית לשיפור היעילות והתפקוד..

ה-CR-V החדש מכיל גם מגוון מקיף של ציוד בטיחותי המתוכנן לסייע לנהג למנוע תאונה ולהגן על יושבי המכונית במקרה הגרוע ביותר. מערכת הבלימה של הונדה להפחתת השפעת ההתנגשות (CMBS) ובקרת שיוט מסתגלת (ACC) ממשיכות להוות חלק מציוד הבטיחות של ה-CR-V (חלק מהמערכות הן אופציה בהתאם לרמת הגימור והמפרט המשווק בארץ).

מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LKAS) מופיעה לראשונה כאופציה בחלק מהדגמים), ומבנה המרכב בעל התאימות ההנדסית המתקדמת תוכנן לספוג את אנרגיית ההתנגשות ולהסיט אותה מתא הנוסעים. משלימות אותו כריות אוויר קדמיות וצדיות וכריות וילון.

התכונות העיקריות של הונדה CRV

ארגון מרחבי חכם – ה-CR-V החדש הוא כעת קומפקטי יותר ויחד עם זאת מעניק חלל פנימי גדול יותר. בהשוואה לדגם היוצא, ה-CR-V החדש נמוך יותר ב-30 מ"מ. תא המטען הוא הגדול בקטגוריה, 590 ליטר (עד גובה החלונות) ושטח ההטענה נמוך אף הוא בכ 30 מ"מ לעומת הדגם היוצא.

חלל פנימי מרווח יותר – ב-CR-V החדש תחושת גובה משופרת בתא הנוסעים, השמשה הקדמית ממוקמת 60 מ"מ יותר לפנים ביחס לאורך הכללי של הרכב. מותקנת בו קונסולה מרכזית חדשה המכילה שלושה מחזיקי ספלים, תא אחסון, משענת יד ופתחי אוורור למושבים האחוריים. חיפויי הדלתות מגולפים בצורה קעורה.

אווירודינמיות משופרת – הפרופורציות החלקות יותר של ה-CR-V מעניקות אווירודינמיות טובה יותר וחיסכון גדול יותר בדלק. שטחי החלונות גדולים. קווי המרכב עם פיסול עמוק יותר, החזית נועזת יותר והפגוש הקדמי בעל קווים זורמים וחלקים. הגג ארוך יותר, חלקו התחתון של הרכב שטוח יותר וקשתות הגלגלים מפוסלות. עוד נהנה ה-CR-V החדש מאופטימיזציה של הפגוש הקדמי, ממראות הצד וספויילר אחורי שמאפשר זרימת אוויר טובה יותר לאורך המרכב. בהשוואה לדגם היוצא הפחתת מקדם הגרר הוא ב-6.5%.

חיסכון בדלק – ה-CR-V החדש מעניק שיפור של 10% בצריכת הדלק. דבר זה מתאפשר הודות לאוירודינמיות משופרת לצד טכנולוגיות לחסכון בדלק כגון מצב ECON ועצור/סע (בגיר ידני בלבד) יחד עם התנגדות גלגול מופחתת ומערכת הגה כוח חשמלי חדשה. כשמצב ECON מופעל, הוא מגביל את הספק המנוע, מקטין את המומנט ומסייע להחליק את אופן הלחיצה של הנהג על דוושת ההאצה לשם אופטימיזציה של מצב המצערת ומהירות המנוע. תפקוד סע/עצור כלול כסטנדרט בדגם עם תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים. בדגם החדש משולבת מערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים "בזמן אמת" (Real Time AWD) קלה יותר ב-17% ומפחיתה את החיכוך הפנימי ב-59%.

התנגדות גלגול נמוכה יותר – ב-CR-V החדש קפיצי בלמים בצורת V שמקטינים את הגרר ואת התנגדות הגלגול על הכביש. עוד ברכב מערכת הגה כוח חשמלי חדשה (MA-EPS) שמחליפה את הגה הכוח ההידרולי. המערכת אינה צורכת הספק מהמנוע באופן רציף, וכך מסייעת להפחית את צריכת הדלק.

נוחות – כדי להעניק תחושת נהיגה הדומה לזו של מכונית נוסעים מציע ה-CR-V החדש נוחות רבה יותר, שדה ראייה ויכולת תמרון משופרים. בהשוואה לדגם היוצא טווח הכוונון מוגדל ב-10 מ"מ הן לגלגל ההגה (40 מ"מ) והן לגובה המושבים (50 מ"מ). המושבים הקדמיים רחבים יותר, המושבים האחוריים נמוכים יותר ב-38 מ"מ לשיפור מרווח הראש. לשיפור שדה הראייה ושיפור יכולת התמרון של ה-CR-V החדש עוצב מחדש מכסה תא המנוע.

התנהגות כביש – קשיחות המרכב של ה-CR-V פותחה יחד עם המתלים וזאת כדי לשפר את נוחות הנסיעה והיציבות במהירויות גבוהות, תוך שמירה על מאפייני התנהגות הכביש הזריזה ודמוית מכונית הנוסעים שלו. ב-CR-V  החדש קשיחות הפיתול וכיפוף מוגברת המאפשרת למערכת המתלים לפעול ביעילות רבה יותר. בנוסף: תמוכות מקפרסון משופרות מלפנים ומתלה מרובה חיבורים משודרג מאחור עם הגדלה של 10% בשיעור השיכוך.

בטיחות – ה-CR-V החדש מתמקד בבטיחות כוללת; בטיחותם של הנהג והנוסעים יחד עם בטיחותם של כל משתמשי הכביש. טכנולוגיות ייחודיות וחדשניות כגון מבנה מרכב ACE ומושבים קדמיים המפחיתים פגיעות מסוג "צליפת שוט" מסייעות להעניק לנהג תחושת ביטחון. ה-CR-V החדש מצויד במערכות רבות שמטרתן לסייע לנהג. המערכות מתוכננות להפוך את הנהיגה לקלה ולבטוחה יותר. מערכת סיוע לזינוק בעלייה (HSA) מונעת מהרכב להתגלגל לאחור בעת זינוק בעלייה. מערכת בקרת נסיעה במורד (HDC) מסייעת ל-CR-V החדש לנסוע במורד בשטח קשה בצורה בטוחה ועקבית. מערכת ההנעה לכל הגלגלים בזמן אמת (Real Time AWD) של הונדה מעניקה תגובה מיידית ללא השהייה כאשר היא מזהה אבדן אחיזה באמצעות מערכת אלקטרונית (יש גם מערכת ESS שבעת בלימה חריפה מפעילה את אורות המצוקה בכדי להזהיר את הנהגים בסביבה).

טכנולוגיות ייחודיות וחדשניות – ל-CR-V  החדש מבנה מרכב ACE שתכנון באופן בלעדי ע"י הונדה ומשפר את ההגנה על יושבי המכונית ואת יכולת העמידה בהתנגשויות חזיתיות. מבנה המרכב הזה מפזר את האנרגיה על פני כל חזית המכונית באמצעות רשת של רכיבים מבניים המחוברים זה לזה המפחיתים את הכוחות המועברים לתא הנוסעים. תכנון המושבים הקדמיים של הונדה, המיועד להפחית פגיעות מסוג "צליפת שוט", מושך את היושב עמוק יותר לתוך המושב כדי למנוע או להפחית פגיעה מסוג "צליפת שוט" במקרה של התנגשות.

מערכת למניעת סטייה מנתיב (LKAS) – מוצעת לראשונה כאופציה ב-CR-V החדש. מערכת LKAS, המתוכננת לשימוש בכביש רב מסלולי או בכבישים מהירים, מבחינה בסימוני הנתיבים באמצעות מצלמה המותקנת בחלק העליון של השמשה הקדמית. אם המערכת מזהה שאתה עומד לסטות מהנתיב בו אתה נוסע מבלי לאותת, היא תפעיל באופן אוטומטי היגוי מתקן תוך הפקת התראה ויזואלית וקולית. (חלק מהמערכות הן אופציה בהתאם לרמת הגימור והמפרט המשווק בארץ).

רב-תכליתיות – ה-CR-V החדש מציע שימושיות אינטואיטיבית, פתרונות מעשיים ונפח אזור מטען המוביל בקבוצה. מאפיינים שימושיים הופכים את ה-CR-V החדש לרכב רב-שימושי אידאלי. בהשוואה לדגם היוצא, נפח אזור מטען הגדול בקבוצה – 1648-589 ליטר (מרצפת תא המטען ועד התקרה כשהמושבים מקופלים למצב שטוח), אזור המטען הוארך ב-140 מ"מ (ל-1,570 מ"מ), סף ההטענה הונמך ב-30 מ"מ כדי להקל על ההעמסה. הדלת האחורית המתרוממת היא חשמלית. מושב אחורי מפוצל ביחס 60:40 המתקפל בקלות מציע גמישות ומאפשר לרכב לשאת בתוכו שני זוגות אופניים. צג מידע 5 אינץ' i-MID עם מצלמת נסיעה לאחור (כלולה בדגמי אלגנס ומעלה)

איכות – העיצוב של ה-CR-V החדש מדגיש את רוחבו, ומעניק לו יציבה מבוססת ובטוחה. תוספות גימור איכותיות לעיצוב החיצוני והפנימי שהן ייחודיות לגרסה האירופאית של ה-CR-V מגבירות את תחושת האיכות הכוללת.

יציבה מבוססת ובטוחה – ה-CR-V בגרסה האירופאית נהנה מעיצוב חיצוני בלעדי. החיבור של השבכה הקדמית והפנסים משפר גם הוא את העיצוב החזותי של ה-CR-V ומותקנת בו תאורת נסיעה ליום מסוג LED.

איכות כללית משופרת – ב-CR-V החדש גימור פנימי איכותי. הפחתת הרעש בתא הנוסעים נמוכה ב-3dB בהשוואה ל-CR-V היוצא. כמות רעשי המנוע והכביש החודרים לתא הנוסעים הופחתה הודות לשימוש בחומרים לבידוד רעשים ברצפה מתחת לתא הנוסעים. חומר לבידוד רעשים הותקן בדלת האחורית, בבתי הגלגלים האחוריים, בין תא הנוסעים למנוע ובמכסה תא המנוע. הדלתות מצוידות כעת באטם כפול.

ה-CR-V החדש מגיע לישראל  עם מנוע i-VTEC בשתי גרסאות: 4X4 עם תיבת הילוכים אוטומטית  ו-  2X4 , עם תיבת הילוכים ידנית.

  • מחירו של דגם הקומפורט ידני 4X2 – החל ב-169,900 ש"ח.
  • מחירו של דגם הקומפורט האוטומטי 4X4 – הוזל ב-6000 ש"ח ויעמוד כעת על 192,900 ש"ח בלבד (לעומת 198,000 ש"ח של הדגם היוצא).
  • דגם האלגנס – הוזל אף הוא ב-10,000 ש"ח!!! לעומת הדגם היוצא ומחירו יעמוד על 212,900 ש"ח.
  • מחירו של דגם האקזקיוטיב – יישאר זהה לזה של הדגם היוצא, החל ב-250,000 ש"ח.

בא לי כזו. בדיוק כזו.

Scroll to Top