דף הבית » כל הכתבות » תרבות » לאונרדו דה וינצ'י: הלובר מציג תערוכה חד פעמית במלאת 500 שנה למותו

לאונרדו דה וינצ'י: הלובר מציג תערוכה חד פעמית במלאת 500 שנה למותו

במוזיאון הלובר בפריז מוצגת תערוכה ייחודית לכבודו של לאונרדו דה וינצ'י – מה כל כך מיוחד בה ומה תוכלו לראות שם? כל הפרטים וההמלצות בכתבה שלפניכם!

ב-2 במאי, לפני 500 שנה הלך לעולמו לאונרדו דה וינצ'י (Leonardo da Vinci), שפרט להיותו אחד מגדולי אמני הרנסנס היה גם איש מדע מובהק ואחד מהממציאים הגדולים שידעה האנושות. עד היום נחשבות יצירותיו השונות והרבות של דה וינצ'י, שמפוזרות בכל רחבי העולם, כהתגלמות הגאונות והידע האוניברסלי.

ההילה הכמעט סוראליסטית של המונה־ליזה, הדיוק המפליא של החישובים והשרטוטים המתמטיים שלו (בטח ביחס לאותה תקופה), הרעיונות המהפכניים שלו וכתבי היד הרבים שהותיר אחריו עדיין מהווים קרקע פורייה לחוקרים רבים שמנסים להבין את פשרם, ויש הטוענים כי כתבי היד שלו הם מעין כתב סתרים שפענוחו יקדם את האנושות בקפיצה משמעותית קדימה.

אחת מהמחברות שלו שלפי ההערכות נכתבה ע"י דה וינצ'י בין השנים 1506 ל-1510, שכוללת 72 עמודים עם שרטוטים ומחשבות בנושאים שונים – החל ממאובנים ועד לסיבה שבגללה השמיים נראים כחולים – אפילו נרכשה על ידי ביל גייטס בסכום של 30.8 מיליון דולר!

המחברת של לאונרדו דה וינצ'י שנרכשה על ידי ביל גייטס והוצגה בתערוכה מיוחדת במוזיאון Leicester Codex שבפירנצה

מוזיאון הלובר בפריז מציין 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י

Léonard de Vinci, Sainte Anne, la Vierge, l’Enfant Jésus et saint Jean Baptiste © The National Gallery, London
"סנט אן, הבתולה, ישו הילד וסנט ג'ון המטביל" (Sainte Anne, la Vierge, l’Enfant Jésus et saint Jean Baptiste) – נתרם לתערוכה ע"י הגלריה הלאומית של לונדון

לאונרדו דה וינצ'י נולד בפירנצה שבאיטליה, חי כ-17 שנה במילאנו, היה מקורב לאפיפיור ברומא ומת בעמק הלואר שבצרפת. בפריז אגב, שבה (במוזאון הלובר) נמצא ככל הנראה האוסף הגדול והחשוב ביותר של יצירותיו, הוא אף פעם לא ביקר. ובכל זאת, לציון 500 שנה למותו של לאונרדו דה-וינצ'י, השיק מוזיאון הלובר שבפריז (Musée du Louvre) תערוכה מיוחדת, הגדולה ביותר שמוקדשת לאירוע (למיטב ידיעתי לפחות), שהעבודה עליה נמשכה כ-10 שנים!

מה תוכלו לראות כאן?

בנוסף ליצירות המפורסמות של לאונרדו דה ויצ'י שכבר מוצגות במוזיאון, שהמפורסמת שבהן היא המונה ליזה כמובן, מציג הלובר בתערוכה כ-120 יצירות נוספות (ציורים, רישומים, כתבי יד, פסלים ועוד) שנאספו במיוחד לצורך התערוכה.

לאונרדו דה וינצ'י, וילונות כדמות יושבת (ככל הנראה משנת 1475 או 1482)

חלק מהיצירות נתרמו באופן חד פעמי ולזמן מוגבל מהאוספים הפרטיים של כמה מהמוסדות האירופיים היוקרתיים ביותר ובהם: בית המלוכה הבריטי, המוזיאון הבריטי, הגלריה הלאומית בלונדון, הוותיקן (Vatican Pinacoteca), ה-Biblioteca Ambrosiana במילאנו, גלריית Nazionale בפארמה, גלריית dell’Accademia בוונציה, מוזיאון המטרופוליטן (Metropolitan Museum) בניו יורק והמכון הצרפתי.

הנה הצצה קטנה לחלק מהיצירות המרהיבות:

ומה לגבי המונה ליזה?

סלפי עם המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ'י במוזיאון הלובר בפריז

במסגרת התערוכה המיוחדת המונה ליזה תישאר במקומה ולא תועבר למתחם הייעודי (משיקולי אבטחה), אבל בתקופת התערוכה תוכלו לחוות אותה בצורה שונה לחלוטין בזכות חוויית מציאות מדומה, שפותחה במיוחד לאירוע בשותפות עם HTC Vive. שווה!

המונה ליזה עם משקפי המציאות המדומה במסגרת התערוכה המיוחדת של ליאונרדו דה וינצ'י

מתי וכמה?

  • מתי: התערוכה נפתחה ב-24 באוקטובר 2019 ותינעל ב-24 בפברואר 2020. (סגור בימי שלישי!)
  • שעות פתיחה: 18.00-9.00 (בימי רביעי ושישי עד 21.45). בימי שבת וראשון תתאפשר כניסה מאוחרת לתערוכה בלבד.
  • מחיר כניסה: 17 אירו לכרטיס שכולל את המוזיאון והתערוכה.

שימו לב!! בשל ריבוי המבקרים לא ניתן לבקר בתערוכה באופן ספונטני, וחובה לשריין מראש יום ושעה באתר www.ticketlouvre.fr.

לפרטים ולמידע נוסף באתר המוזיאון – לחצו כאן

Powered by GetYourGuide
Scroll to Top