דף הבית » כל הכתבות » כושר וספורט » אולימפיאדה » המטוס האולימפי של חברת התעופה היפנית ANA

המטוס האולימפי של חברת התעופה היפנית ANA

לכבוד אולימפיאדת טוקיו 2020 השיקה חברת התעופה היפנית את מטוס "HELLO 2020 JET" שעיצובו נבחר נושא את רוח יפן ואת המסר האולימפי

ההכנות לאולימפיאדת טוקיו 2020 כבר בעיצומן וביפן, כמו ביפן, לא מפספסים אף פרט קטן ועושים הכל כדי להפוך את המשחקים האולימפיים האלו למנוף תיירותי וערכי – גם עבור תיירים שמגיעים ליפן ולא פחות מכך, עבור תושבי יפן עצמה.

כחלק מהחגיגות בחרה חברת התעופה היפנית ANA, נותנת החסות הרשמית למשחקים האולימפיים, להשיק מטוס בעיצוב מיוחד שכולו מוקדש ליפן ולאולימפיאדה. הטיסה הראשונה שלו אגב, הייתה טיסה NH243 שיצאה ב-29 בינואר 2018 מטוקיו חנדה (Tokyo Haneda) לפוקוקה (Fukuoka).

בחירת העיצוב

כדי לבחור את עיצוב המטוס ערכה החברה תחרות פתוחה שבה הציע כל מי שרצה את הרעיון שלו, ושבסופה, מתוך 786 הצעות, נבחר העיצוב הזוכה של Asahi Matsumoto (המכונה: ASAHI). תלמיד כיתה ט' מקובה!

"אני מאחל לכל הספורטאים בהצלחה בכל קטגוריות המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בטוקיו 2020. בעיצוב שלי בחרתי להמחיש את הערכים האולימפיים באמצעות שימוש בצלליות, ואת הרוח הייחודית של יפן באמצעות אלמנטים שממחישים את הטבע האופייני ואת המונומנטים הארכיטקטוניים המייצגים את יפן". אמר אשאי לאחר זכייתו. "מגיל צעיר נהניתי לשרטט ולבנות כלי רכב, ולראות כעת מטוס בעיצובי מעופף בשמים הכחולים והרחבים זה באמת חלום שמתגשם".

Scroll to Top