דף הבית » כל הכתבות » טיולים » טיולים בחו"ל » רומא, פיזה ופירנצה: 10 ימים מושלמים באיטליה בסוף אוגוסט – חלק ראשון ("השלד")

רומא, פיזה ופירנצה: 10 ימים מושלמים באיטליה בסוף אוגוסט – חלק ראשון ("השלד")

היסטוריה, אמנות, שווקים, אתרי תיירות אייקוניים, שופינג איכותי, אוכל מעולה ואווירה מזמינה וקסומה – את כל זה ועוד הרבה יותר חווינו בטיול האחרון שלנו לאיטליה, שהתמקד הפעם ברומא הבירה וכלל שהייה (מומלצת ביותר) גם בפיזה ובפירנצה. וכן, זה לגמרי טיול שמתאים גם למתבגרים!

בכל מה שקשור לאיטליה אני די משוחדת, פשוט מאוהבת במדינה הזו ובכל מה שקשור בה. ולמרות שהיינו בה לא פעם, בכל פעם במקום אחר – ונציה, נאפולי, גארדה, ורונה וכו' – כל אזור וכל עיר בה מרגישים אחרת לגמרי, ככה שזה ממש לא מרגיש "עוד מאותו הדבר". אבל… אני חייבת להודות שבכל פעם שחשבתי על יעד לטיול עם המתבגר בן ה-17 שלי, דווקא רומא, מכל הערים האיטלקיות, קצת הרתיעה אותי. אמנם הייתי בה בעבר וזכרתי אותה כאחת הערים המדהימות, אבל משום מה היה לי רושם מוטעה לגביה, ככזו שמתאימה בעיקר לחובבי היסטוריה ואמנות ופחות למתבגרים שנוטים להשתעמם בקלות.

ובכן, טעיתי. אחרי עשרה ימים ברומא, פירנצה ופיזה (שהיו הפתעה בפני עצמן), אני יכולה לומר לכם בוודאות שהערים האלו מרתקות ומומלצות מאוד גם לטיול עם מתבגרים. ואחרי שאמרתי את כל זה, הנה סיכום הטיול שלנו בחלוקה לפי ערים וימים, ופירוט על כל מה שאנחנו עשינו: הטיסות, הרכבות, המלונות, אתרי התיירות, המוזיאונים, האטרקציות, השווקים, המסעדות, מזג האוויר, הפרטים הקטנים ששדרגו לנו את הטיול והלקחים שלמדנו "דרך הרגליים" ושכדאי לכם להימנע מהם.

>> פירנצה עם ילדים: המוזיאון האינטראקטיבי של לאונרדו דה וינצ'י
>> אתרי חובה ברומא: הוותיקן – כל מה שחשוב וכדאי לדעת על הביקור במוזיאוני הוותיקן, הקפלה הסיסטינית ובזיליקת פטרוס הקדוש

מוכנים לחלק הראשון? בואו נצא לדרך!

*פרטים כלליים *

• ההרכב: אימא ובן 17.
  • טיסות: עם WizzAir – פירוט וטיפים בהמשך.
  • תאריכים: מיום רביעי ה-23 באוגוסט עד יום שישי ה-1 בספטמבר – עשרה ימים ברוטו, אבל הגענו לרומא ביום רביעי בלילה וטסנו חזרה מוקדם בבוקר של שישי, כך שנטו מדובר בשמונה ימים.
  • חלוקת הלילות: לילה (הראשון) ברומא, לילה בפיזה, שני לילות בפירנצה וחמישה לילות ברומא.
  • מזג האוויר: חששתי מאוד מגל החום שפקד את איטליה בשבועות שלפני וביומיים הראשונים באמת היה חם, אבל חם כמו בתל אביב באוגוסט ולא משהו בלתי נסבל. בפירנצה מזג האוויר כבר היה נעים יותר וכשהגענו לרומא כבר היה נעים ממש ואפילו קריר בערב, כולל אחה"צ אחד של גשם זלעפות.
  • חבילת תקשורת: דרך Airalo – זו פעם ראשונה שאני מנסה דרכם, בד"כ אני משלמת הון על חבילת גלישה לחו"ל דרך חברת הסלולר שלי כאן בארץ, ו-וואלה שווה ברמות. מודה שבהתחלה קצת נלחצתי מהתפעול ופחדתי שזה לא יעבוד (צריך להפעיל את זה מהארץ) אבל זה עבד מעולה, עלה זול ממש (8 דולר לחבילה של 2 ג'יגה למשך 15 יום) וכשהחבילה נגמרה לנו פשוט הוספנו דרך האפליקציה עוד 3 ג'יגה למשך 30 יום בעלות של 10 דולר). מומלץ ביותר.
  • תחבורה ציבורית: בין הערים התניידנו ברכבת המהירה ובתוך הערים הסתובבנו ברגל, פרט לשימוש אחד באוטובוס ברומא. הפירוט והטיפים – בהמשך.

*הטיסה *

גם הפעם טסנו עםWizzAir . רק שהפעם, לראשונה, לא שילמתי על מקומות אחד ליד השני, ויותר חשוב – ויתרתי על מזוודה והסתפקתי ב-2 טרולים. וואלה, היה ממש ממש אחלה – זה גם הספיק לנו מבחינת מקום, גם הוזיל משמעותית את המחיר של הטיסה וגם הקל עלינו מאוד במעברים בין הערים.

שלושה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

1. אל תהיו אני! תבדקו את תוקף הדרכון שלכם מספיק זמן לפני, גם אם אתם ממש בטוחים שהוא בתוקף

כן כן גם אני נפלתי בזה וממש כמה ימים לפני הטיסה, ממש במקרה אגב, גיליתי שהדרכון שלי כבר לא בתוקף. בגלל שהיה לי פחות משבועיים עד הטיסה, לא יכולתי לחדש במסלול המהיר בלשכות הפנים, זה שאמנם עולה יותר אבל מוכן תוך שבוע ואז נשלח בדואר, ונאלצתי לשלם יותר מפי 3 (855 שקלים!) ולחדש לדרכון זמני בנתב"ג. חוץ מהתשלום הכה מיותר כמובן, הבאסה העיקרית היא שהדרכון שמקבלים הוא לא ביומטרי ותקף רק לשנה או שנתיים (כשאני הייתי זה היה שנתיים בגלל הלחץ שנוצר בעקבות הקורונה, אבל למיטב ידיעתי זה ירד עכשיו לשנה אז תבדקו), מה שאומר שתקופה קצרה אח"כ צריך לחדש שוב ובינתיים אי אפשר להוציא אסטה לארה"ב למשל. בקיצור – תבדקו את התוקף בזמן…
אגב, התהליך עצמו בנתב"ג לוקח צ'יק צ'ק (מול העמדה יש מכונה אוטומטית לתצלום של תמונת פרופיל בעלות של 15 שקלים) ואחריו אפשר לעשות צ'ק אין באפליקציה של וויז אייר עם מספר הדרכון החדש – רק שימו לב שבשביל זה צריך להגיע לנתב"ג לפחות 4 שעות לפני כי הצ'ק אין באפליקציה נסגר 3 שעות לפני פתיחת הגייט.

2. אם אתם חברי מועדון בוויז אייר ומזמינים מלונות דרך בוקינג – כנסו לבוקינג דרך הלינק שמופיע באתר וויז אייר:

זה לינק אפילייט (שיווק שותפים) שלהם שלא משפיע בכלום על המחירים וההיצע בבוקינג, אבל (וזה חשוב) מעניק לכם זיכוי כספי, בהתאם לסכום המלון שהזמנתם, שבו תוכלו להשתמש בטיסה הבאה. רק קחו בחשבון שהסכום מופיע בפרופיל שלכם בוויז אייר כמה שבועות אחרי שסיימתם את השהות במלון.

הזיכויים שאני קיבלתי רק כי נכנסתי לבוקינג דרך הקישור של WIZZ

3. אם אתם לא חברי מועדון בוויז אייר – תצטרפו, זה שווה:

זה תקף באופן מיידי, למשך שנה, וחוסך מלא כסף, עד כדי מחזיר את עצמו, כבר בטיסה הראשונה (כולל זו שאתם מזמינים בזמן ההצטרפות למועדון).

*תחבורה ציבורית *

משדה התעופה למלון ובחזרה:

בגלל שהטיסות שלנו הם בד"כ בשעות הלילה המאוחרות בהלוך ובשעות הבוקר המוקדמות בחזור, אני תמיד מעדיפה להזמין מונית מראש, לרוב דרך המלון שבו אנחנו ישנים בלילה הראשון, ולא להסתבך או להתעכב. זה כמובן שיקול שלכם – במקרה שלנו הזמנו בהתחלה נסיעה אחת בלילה של הנחיתה ברומא, ואז פשוט סגרתי עם אותו נהג שיאסוף אותנו גם בחזור, ככה שיכולתי להיות רגועה. נסיעה לכל כיוון עלתה לנו 50 יורו, כל התקשורת איתו הייתה בווטסאפ והוא היה נחמד מאוד, אז לי זה היה שווה את השקט. הנה הפרטים שלו אם תרצו: פאול, 39-377-9545463+

תחבורה ציבורית בתוך רומא:

בתוך רומא יש מטרו ואוטובוסים, אבל אנחנו הלכנו ברגל, פשוט גמענו קילומטרים על קילומטרים. הכי כיף והכי מתאים לנו. הפעם היחידה שהשתמשנו בתחב"צ הייתה בבוקר הראשון, שבו נסענו באוטובוס מהמלון שבו ישנו אל תחנת הרכבת המרכזית טרימיני (Rome Termini) שממנה המשכנו לפיזה.

שני דברים שכדאי לדעת:
1. אפליקציית Moovit עובדת מעולה גם ברומא, לגבי אוטובוסים לפחות (לא ניסינו אותה עם המטרו) – פשוט נכנסנו אליה והשתמשנו בה ממש כמו בארץ, חוץ מהחלק של התשלום…
2. התשלום הוא דיגיטלי, כמו בארץ. ברוב התחנות יש מכונה כזו שאפשר לרכוש כרטיס ולתקף אותו כשעולים לאוטובוס, בתחנה שבה אנחנו עלינו לא היה אז פשוט סרקתי את הברקוד במכונת התיקוף על האוטובוס ושילמתי באשראי. קחו את זה בחשבון אם אתם מעדיפים להימנע או לצמצם את השימוש באשראי בחו"ל.

Powered by GetYourGuide

מרומא לפירנצה ובחזרה:

מרומא לפירנצה ומפירנצה בחזרה לרומא נסענו ברכבת המהירה של חברת Italo. את הכרטיסים הזמנתי מראש דרך אתר Omio – הוא נוח מאוד, מאפשר השוואת מחירים בין כמה חברות (קצת כמו סקיי סקיינר ודומיו), מציג את כל האפשרויות בצורה ברורה, והכי חשוב – אמין ויעיל גם תוך כדי הטיול, בעיקר האפליקציה.

מעבר לעמוד הישיר באתר Omio שמציג את הרכבות מרומא לפירנצה

טיפים ודברים שכדאי לדעת:
1. שימו לב למשך הנסיעה – אחרי שהזנתם בממשק של Omio את יעד המוצא ואת היעד שאליו אתם רוצים להגיע תקבלו רשימה של אפשרויות שמסודרות לפי השעה הכרונולוגית של יציאת הרכבת – כאן שימו לב למשך הנסיעה שמצוין. הרכבות האיטיות יותר יהיו לרוב גם זולות יותר, אבל לדעתי הפער לא שווה מספיק בשביל להאריך את הדרך בשעתיים.

2. 5 דקות יכולות לחסוך לכם הרבה כסף – אל תשאלו אותי למה, אבל ברוב שעות היום יש כמה רכבות מהירות שיוצאות בהפרש של כ-5 דקות האחת מהשנייה אבל יש פער לא קטן בין המחיר שלהן. אז אם אין לכם איזה אילוץ דרמטי של שעה מאוד ספציפית, שווה לבדוק ולבחור כמובן את האפשרות הזולה יותר.

3. שיקלו אם להזמין כרטיסים בכיוון אחד או הלוך-חזור – בחלק העליון של ממשק Omio יש לכם אפשרות לבחור אם אתם מעוניינים בכרטיס לכיוון אחד או בכרטיס הלוך-חזור. ההמלצה שלי אליכם היא להשוות נקודתית, ממש ברמת השעה, מה יוצא לכם יותר זול. לכאורה הגיוני שכרטיס הלוך-חזור יהיה זול יותר אבל מבדיקות שאני ערכתי לפני שנסענו גיליתי שזה לא תמיד ככה, לרוב כן אבל לא תמיד. לנו למשל השתלם הרבה יותר להזמין כרטיסים נפרדים ולא הלוך-חזור. הפערים כאן יכולים להיות משמעותיים, אז כדאי לבדוק.

4. תגיעו לתחנת הרכבת מספיק זמן לפני שעת היציאה ובשום מצב אל תאחרו – הרכבות יוצאות בול בזמן ואיחור שלכם יאלץ אתכם לשלם תוספת של עשרות יורו על כל כרטיס (מניסיון עגום). קחו בחשבון שהתחנות ענקיות, לא תמיד קל למצוא במהירות את הרציף הנכון ולרוב יש עומס בדלפקי השירות אז… כדי להימנע מתשלום מיותר, פשוט תגיעו לתחנה מספיק זמן מראש, אפילו חצי שעה, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם.

5. אם הרכבת איחרה ביותר מ-50 דקות מגיע לכם פיצוי (נכון לפחות לגבי הרכבות של חברת Italo, לא יודעת לגבי השאר) – לנו זה קרה ברכבת חזור מפירנצה לרומא ונציג השירות שהיה שם אמר לנו את זה. כדי לקבל את ההחזר חשוב שתצלמו את המסך שמראה את האיחור באפליקציית Omio וגשו עם הצילום והכרטיס לעמדת השירות של Italo. הנציג או הנציגה יוודאו שאכן יש איחור ויתנו לכם פתק קטן עם כתובת מייל ופרטים ליצירת קשר. כשתגיעו הביתה תשלחו מייל לכתובת שקיבלתם, עם צילום המסך וכרטיס הנסיעה, ואחרי כמה ימים תקבלו מהם מייל עם הסבר לקבלת הזיכוי. אבל שימו לב! אל תדחו את שליחת המייל יותר מידי, אני נזכרתי מאוחר מידי מידי וכבר אי אפשר היה לקבל את הזיכוי, אז פשוט תעשו את זה בטווח של עד שבוע מהנסיעה. הכי בטוח.

מפירנצה לפיזה ובחזרה:

כאן מדובר ברכבות "פנימיות" שיוצאות, בשני הכיוונים, בתדירות גבוהה מאוד – משהו כמו בכל 10 דקות, והמחיר שלהן זול יחסית. אפשר להזמין כרטיסים מראש, גם דרך אתר Omio, אבל לא נראה לי שיש צורך. אנחנו לא הזמנו מראש – פשוט הגענו לתחנה, קנינו כרטיסים ועלינו על הרכבת הבאה.
מעבר לעמוד הישיר באתר Omio שמציג את הרכבות מפירנצה לפיזה

*מקומות הלינה *

גם הפעם הזמנתי את מקומות הלינה דרך בוקינג. אני מאוד אוהבת להזמין משם ושירות הלקוחות שלהם כבר הוכיח את עצמו לטובה כמה פעמים, ככה שאני רגועה (מזכירה לכם את הטיפ לגבי הזמנת מלון בבוקינג דרך הקישור של וויז אייר…).
בגלל שהטיול שלנו הפעם היה טיול מתגלגל ולא טיול כוכב, השלב של מציאת המלונות לקח לי קצת יותר זמן אבל זה השתלם. כל המלונות שבהם שהינו – אולי חוץ מהמלון שבו ישנו בלילה הראשון, של הנחיתה ברומא, שהיה חמוד אבל די רחוק ממרכז העיר – היו מעולים ממש מכל הבחינות, גם המחיר. בפיזה ובפירנצה המציאות אפילו התעלתה על הציפיות (בקטע טוב), והמלון השני ברומא, זה ששהינו בו כמעט שבוע בסוף הטיול, היה חמוד ונעים והכי חשוב – במיקום פצצה.

לילה ראשון ברומא (לילה 1):
Roma san pietro

בגלל שנחתנו בשעה מאוחרת ובבוקר כבר נסענו לפיזה, חיפשתי מלון זול וחמוד שיהיה קרוב לנמל התעופה ולנקודה שממנה נוכל להגיע בבוקר בקלות אל תחנת הרכבת טרימיני. בד"כ אני אוהבת את המלונות שיש בשדה התעופה, אבל כאן לא מצאתי משהו במחיר סביר לכמה שעות והמלון הזה הכי התאים למה שחיפשתי.

שורה תחתונה: מדובר במלון קטן וחמוד, נקי ומטופח, אבל די מרוחק מהמרכז, מה שאילץ אותנו לנסוע בבוקר באוטובוסים לתחנת הרכבת. זה לא היה נורא ובדיעבד אפילו חוויה, אבל בזמן אמת זה היה טיפונת מבאס, בעיקר כי לא חישבתי נכון את הזמנים ואיחרנו לרכבת לפירנצה.
תאריכים: 23 באוגוסט 2023 (צ'ק אין) – 24 באוגוסט 2023 (צ'ק אאוט).
מחיר: 367 שקלים.

פיזה (לילה 1):
Attico sulla Torre

אל תחנת הרכבת של פיזה הגענו בשעות הצהריים. אל מקום הלינה הלכנו ברגל, בעזרת הוראות ברורות ששלחה לנו ניקול בעלת הבית המקסימה, משהו כמו 15 דקות הליכה נעימה שעוברת ברחוב הראשי. יש אפשרות כמובן לקחת מונית או אוטובוס, אבל אנחנו העדפנו ללכת ברגל – להרגיש קצת את המקום, להתאפס על הסביבה וליהנות מהדרך. בגלל שהיינו רק עם טרולי, מה שכאמור היה מוצלח מאוד בטיול הזה, גם היה לנו נוח וממש טיילנו לנו.

החדר עצמו עצום, נקי, נעים ויש בו את כל מה שצריך. עד כדי כך עצום שיש מעין חלל נוסף צמוד שבו נמצא חדר הרחצה, עצום גם הוא, עם אמבטיה ו"דוש". והמיקום שלה מושלם, ממש. כמה דקות הליכה מהמתחם של מגדל פיזה ומהמדרחובים הססגוניים. הכל קרוב, כולל כמה מסעדות מעולות ממש מתחת לבניין, והדרכים מוארות ונעימות, גם בלילה. אה, ואם אתם מגיעים עם רכב – ניקול תסדר לכם מראש מעין תו חניה לאזורים המורשים (עולה 17 יורו ל-22 שעות). ואם כבר הזכרתי את ניקול – אז היא עצמה בכלל מדהימה. כמה ימים לפני הטיסה כבר שלחה לי ווטסאפ עם כל הפרטים (חניה, הוראות הגעה, כניסה וכו') והייתה זמינה ונעימה לענות על כל שאלה ולתת כל המלצה שחיפשנו.

שורה תחתונה: מקום לינה קסום ומומלץ ביותר, מכל הבחינות.
תאריכים: 24 באוגוסט 2023 (צ'ק אין) – 25 באוגוסט 2023 (צ'ק אאוט).
מחיר: 536 שקלים.

Powered by GetYourGuide

פירנצה (2 לילות):
Le Stanze Di Santa Croce

חשבנו שאחרי מקום הלינה המושלם בפיזה כדאי לנו להוריד ציפיות, אבל התברר שפיזה היה רק הפרומו למקום הלינה הזה בפירנצה. המיקום – מושלם. כרבע שעה הליכה מתחנת הרכבת, קרוב למרכז המסחרי וקרוב מאוד לגלריה אופיאצי ולפסל דוד; המארחת (מריה) – פשוט אישה מקסימה ונעימה. זמינה לכל שאלה, עונה בחביבות ובהרחבה ומפנקת במלא הפתעות קטנות; והחדר – מרווח, נקי ומסודר.

אבל השוס האמיתי הוא החשיבה של מריה על כל הפרטים הקטנים, אבל ממש! קודם כל, ממש בכניסה תלוי לוח חמוד עם המלצות אוטנטיות לפי נושאים (אוכל מקומי, גלידה, פיצה וכדומה), שזה סופר מגניב. בנוסף יש בקומת הכניסה מטבחון קטן לשימוש חופשי של האורחים ללא תשלום (עם מכונת קפה וקפסולות), וגם מרפסת פנימית גדולה עם שולחן במרכזה שעליו תמיד מוצעות עוגיות ביתיות בצנצנת ופינה ייעודית עם כל מיני משחקי קופסה (נשבעת לכם). והשיא, שאני התלהבתי ממנו במיוחד, הוא קופסת עץ שמונחת על מדף בולט בקומת הכניסה ובה יש דברים קטנים וחשובים שאולי שכחתם – טמפונים, מברשת שיניים, פלסטרים וכדומה. פשוט תענוג.

שורה תחתונה: מקום לינה מושלם ומומלץ ביותר, מהסוג שלא בא לעזוב וכשעוזבים, ברור שנחזור אליו.
תאריכים: 25 באוגוסט 2023 (צ'ק אין) – 27 באוגוסט 2023 (צ'ק אאוט).
מחיר: 1,114 שקלים.

רומא (5 לילות):
L'antica Locanda Dell'Orso

אחרי 2 לילות וכמעט 3 ימים מושלמים בפירנצה, חזרנו ברכבת לרומא ומתחנת הרכבת טירימיני הלכנו ברגל כחצי שעה עד למקום הלינה שלנו, שממוקם ממש 2 דקות מפיאצה נבונה. מדובר בבניין שהוא מעין מלון קטן, שממוקם בסמטה קטנה ומוארת והכניסה אליו היא עם מפתח שמקבלים כשמגיעים. החדר שלנו היה בקומה השנייה (יש מעלית) ובסך הכל הוא חמוד מאוד, קטן אך מרווח, עם חלון לחזית של הסמטה (שקט).

הבאסה היחידה הייתה בעיית ניקוז קלה בחדר הרחצה שגרמה למים להצטבר כשמתקלחים, רק כשמתקלחים ורק לכמה דקות, אבל זה קצת ביאס. הם מודעים לזה אגב ואמרו לי שכבר כמה עמים ניסו לתקן את זה, אבל מדובר בבניין ישן אז זה כנראה לא ממש מצליח.

שורה תחתונה: מיקום מושלם, מארחים אדיבים ותמורה מעולה למחיר.
תאריכים: 27 באוגוסט 2023 (צ'ק אין) – 1 בספטמבר 2023 (צ'ק אאוט).
מחיר: 2,112 שקלים.

עד כאן הפרטים "הטכניים" של הטיול שלנו. את הפירוט המלא על האתרים, האטרקציות, המסעדות, ההמלצות ואלו שפחות, בכל אחת מהערים שבהן היינו – תוכלו למצוא בפרקים הבאים…