דף הבית » כל הכתבות » תיירות » טיול קרנבלים באיטליה: לא רק פסטיבל המסכות בוונציה

טיול קרנבלים באיטליה: לא רק פסטיבל המסכות בוונציה

רגע לפני שאנחנו חוגגים כאן את פורים, חוגגים ברחבי העולם את עונת הקרנבלים, כשהקרנבל המפורסם ביותר (אולי אחרי הקרנבל בברזיל) הוא קרנבל המסכות בוונציה!

שנים חלמתי לבקר בקרנבל בונציה והשנה – זה קרה! ההחלטה על הנסיעה התקבלה ברגע אחד, לאחר שקראתי את ההמלצה של "המשפחה המטיילת" על טיול הקרנבלים. מחירי הטיסות והלינה אז (בערך לפני חצי שנה) היו זולים מאוד, כך שכמעט ולא חשבתי פעמיים וסגרתי לעומר ולי טיול קרנבלים בלתי נשכח.

אבל לא רק זה, אלא טיול קרנבלים שלם בצפון איטליה שכולל גם את פסטיבל המסכות בוונציה כמובן, אבל גם את פסטיבל הניוקי בוורונה, את קרב התפוזים המוטרף באיבראה, עלייה להר מונטה באלדו המושלג, נסיעה לאורך אגם גארדה ועוד. היה מושלם! כל הפרטים, התמונות, הטיפים וההמלצות שלנו כאן:

תכנון הטיול

את הטיול כאמור תכננו בעקבות ההמלצה של "המשפחה המטיילת" וכמובן – עם הספר שלה לצפון איטליה, שהיה מעולה גם בשלב התכנון וגם בטיול עצמו. המידע הקצר על כל מקום, הכתובות המדויקות וה-QR שמוביל ישר לוויז/לגוגל מאפ היו פשוט גאוניים והקלו עלינו מאוד!

עם הספר צמוד אלינו

טיסה ורכב

טסנו עם RYANAIR מנתב"ג לברגמו ושם שכרנו רכב של חברת Sicily by Car (דרך האתר הזה):

הטיסה היתה בסדר, אם כי בחזור הם גבו מאיתנו 50 יורו(!!) על שקית שהבן שלי החזיק (מעבר לטרולי ולתיק הקטן) וזה היה ממש מרגיז. חברת ההשכרה של הרכב הייתה אחלה! המחיר היה זול משמעותית מהחברות כאן. קיבלנו (בלי לבקש) רכב קצת יותר גדול ממה שהזמנו, הם היו חביבים ונעימים וגם ההחזרה של הרכב הייתה פשוטה. ממליצה!

קרנבל המסכות בוונציה

הנסיעה מברגמו לוונציה אורכת כמעט 3 שעות דרך האוטוסטרדה, אבל הכביש ישר (197 ק"מ רק ישר! בדקנו!) ולאורך הדרך יש המון תחנות עצירה, כך שלנו זה לא היה כל כך נורא.

חנייה בוונציה: בגלל שאי אפשר להיכנס לוונציה עם רכב – חנינו בחניון הגדול שבכניסה לעיר (הזמנו דרך אתר www.veneziaunica.it מקומות חניה עוד מהארץ), ומשם עלינו על הוואפרטו – אוטובוס סירה שהיה חוויה בפני עצמה – אל התחנה הקרובה ביותר למלון Residenza Ca' San Marco. את ההזמנה עשינו דרך BOOKING. הגענו בשעה מאוחרת יחסית ועדיין היו אנשים מחופשים ברחובות, אורות ובעיקר – המון אנשים שכיוונו אותנו בשמחה אל המלון.

על הוואפרטו בדרך למלון

וכמה שלא אתאר את הקסם של ונציה זה לא יספיק! מזג האוויר האיר לנו פנים – השמש זרחה ברוב הימים ובכלל לא ירד גשם. בכיכר סן מרקו ולאורך הסמטאות הצרות יש כל הזמן אלפי אנשים עם תחפושות מושקעות, פברואר זה הפיינל סייל בחנויות אז המחירים היו זולים במיוחד וונציה מדהימה!!!

האי מוראנו והאי בוראנו

לאחר הלילה הראשון שטנו לאיים מוראנו (אי הזכוכית) ובוראנו (אי התחרה) הקסומים גם הם. אהבנו יותר את בוראנו, עם הבתים הצבעוניים שמשמחים את הלב.

האי בוראנו – שכל בית בו צבוע בצבע אחר
האי מוראנו – פסל ענק שעשוי כולו מזכוכית

לא התעכבנו שם יותר מידי, כי רצינו לחזור בזמן לאירוע המרכזי של הקרנבל בוונציה, אבל היה קצר ומרהיב.

**המלון אגב מומלץ מאוד – הוא נמצא ממש באמצע "הבלאגן" – 3 דקות מכיכר סן מרקו ומגשר ריאלטו. התשלום כלל ארוחת בוקר אמיתית (לא קונטיננטלית, והם היו מאוד נחמדים ואדיבים.

קרנבל הניוקי בורונה

ביום שישי בבוקר עזבנו את ונציה המושלמת ונסענו לעבר ורונה (כשעה וחצי נסיעה), כדי להגיע בזמן לקרנבל הניוקי שהחל בשעה 14.00. מקום הלינה שלנו היה B&B Teatro Ristori Verona – מקום קטן וחמוד, צמוד ממש לנקודת ההתחלה של הקרנבל ו-5 דקות הליכה מכיכר ברה.

היתה חניה מתחת למלון, אבל החניה שם דורשת לשים פתק של המדחן כל שעתיים (אי אפשר לשים ליותר זמן מראש). הבעלים של המקום היה ממש נחמד ובגלל הקרנבל (והעובדה שלא היה מקום בחניות הקרוב) הכניס את מספר הרכב שלנו לסלופארק שלו, כך ששילמנו לו ולא היינו צריכים לחדש את התשלום כל שעתיים.

הקרנבל בורונה שונה מאוד מאוד מוונציה – זה יותר דומה לעדלוידע, רק בסגנון איטלקי כמובן. זוהי בעצם תהלוכה ענקית של משאיות, רקדנים וזמרים מקבוצות שונות, שחוץ מהמוזיקה והכיף – השוס הוא בכמויות המסחריות של הקונפטי שמושלך לכל עבר (תראו בתמונות את הרצפה הלבנה – זה קונפטי).

גם דונלד טראמפ וקים ג'ונג און הגיעו לקרנבל

בשעות אחה"צ הסתובבנו בכיכר ברה המהממת, המשכנו לכיכר ארבה וכמובן – ביקרנו במרפסת המפורסמת של יוליה (מרומיאו וג'ולייט). המדרחובים הראשיים מקסימים ומלאים חנויות וגלידריות מעולות וחזרנו לחדר שלנו בשעת לילה, שבעים ומרוצים.

קיר האוהבים

מונטה באלדו

ביום שבת נסענו לכיוון הר מונטה באלדו שבאזור אגם גארדה. האגם מדהים ועצרנו המון פעמים כדי להצטלם.

וההר עצמו? וואו!!! גובהו כ-1800 מ', עולים אליו בשני רכבלים שקופים (כשכל הנוף נפרש) ומגיעים אל הפסגה המושלגת.

הנוף מפסגת ההר

היה קפוא למעלה (מינוס 6 מעלות), אבל השלג היה רך, השמש זרחה והנוף – עוצר נשימה!! הסתובבנו קצת, עומר השתולל בשלג והתיישבנו לשתות שוקו חם במסעדה הקרובה – כן – מול הנוף. מהמם!

קרב התפוזים באיבראה

ביום ראשון עזבנו את ורונה לכיוון איבראה – עיירה קטנה (כשעתיים נסיעה מורונה), שם התקיים קרב התפוזים המטורף. לא פחות! קשה לא להיכנס לאווירה ועם הכניסה למקום רכשנו מצנפות אדומות (כמיטב המסורת) ונכנסנו לאזור הקרב.

כל הרחובות מקושטים והרעיון הוא למעשה קרב שבו יש קבוצות "לוחמים" שונות רכובים על עגלות וקבוצה "עממית" צהובה שפשוט זורקים תפוזים אחד על השני, בעוד הקהל מנסה להסתתר מאחורי הרשתות הפזורות בצידי הדרכים (לא ממש בהצלחה).

מאיבראה נסענו למלון שלנו בברגמו, לישון קצת ולקום לטיסה חזרה. היה מושלם! תודה למשפחה המטיילת על ההמלצה. זה טיול שלא יישכח!